Naše škola je zapojena do projektu „STAGE 14“, reg. č. CZ.1.07/1.1.24/02.0109.
Realizátorem projektu je Střední průmyslová škola stavební, Opava, příspěvková organizace.
Do projektu je zapojeno celkem 20 základních škol:
Základní škola a Mateřská škola Andělská Hora, okres Bruntál
Základní škola a mateřská škola Bohuslavice, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Brantice, okres Bruntál, příspěvková organizace
Základní škola Bruntál, Jesenická 10
Základní škola Bruntál, Okružní 38, příspěvková organizace
Základní škola Břidličná, okres Bruntál
Základní škola Dolní Benešov, příspěvková organizace
Základní škola Holčovice, okres Bruntál, příspěvková organizace Základní škola Hlučín - Rovniny, okres Opava
Základní škola a mateřská škola Kobeřice, okres Opava, příspěvková organizace
Základní škola Krnov, Dvořákův okruh 2, okres Bruntál, příspěvková organizace
Základní škola Krnov, Smetanův okruh 4, okres Bruntál, příspěvková organizace
Základní škola Krnov, Žižkova 3, okres Bruntál, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Lichnov, okres Bruntál, příspěvková organizace
Základní škola Město Albrechtice, okres Bruntál
Základní škola Oldřišov, okres Opava, příspěvková organizace Základní škola Rýmařov, Jelínkova 1, okres Bruntál
Základní škola a mateřská škola Sudice, příspěvková organizace
Základní škola a Gymnázium Vítkov, Komenského 754, okres Opava, příspěvková organizace
Základní škola Zátor, okres Bruntál, příspěvková organizace
Doba realizace projektu je od 1.6.2013 - 31.12.2014, tj. 19 měsíců.
Výstupy projektu jsou k vidění na jednotlivých školách a následujících URL adresách:
http://www.spsopava.cz/index.php?option=com_content&task=category§ionid=4&id=37&Itemi d=92 a
www.facebook.com/stage14
Obecné cíle projektu:
Podpora projektu bude zaměřena na zajištění cílů kurikulární reformy základního školství v technické oblasti, konkrétně témat týkajících se oborů stavebnictví a geodézie, vytvořením inovativních výukových hodin řešených zážitkovou formou tak, aby se žáci učili novým technickým dovednostem systematicky, v postupných krocích, nenásilně a zábavně. Cílem projektu není překračovat platný rámcový vzdělávací program základního školství, ale nabídnout aktivity v jeho rámci, které vyučující mohou použít v běžné výuce v různých vzdělávacích oblastech. Aktivity prováděné žáky na základních školách nekladou na vyučující a žáky nové zvýšené časové nároky. Proto jsou velmi dobře realizovatelné a použitelné i po ukončení projektu.
Klíčové aktivity
Klíčové aktivity
Během vyučování budou žáci pracovat na nových tématech v oblasti stavebnictví a geodézie realizovaných v rámcích klíčové aktivity „Zážitkové učení“. Jedná se o tyto aktivity:
Návrh bytu
Cíl: přirozenou formou naučit pracovat žáky s půdorysy, chápat souvislosti při vytváření domova nebo pracovního prostředí, podpořit fantazii, tvůrčí a výtvarné cítění, rozvíjet jejich prostorové vnímání. Obsah: Žáci nižšího i vyššího stupně budou pracovat s půdorysy menšího objektu (bytu) a to ve dvou směrech – s půdorysy narýsovanými na papíře a půdorysy a modely na počítači v internetové aplikaci Homestyler.
Model města
Obsah: Žáci budou mít k dispozici vystřihovánky budov. Ty si vybarví, slepí a umístí na kartonovou plochu, na kterou dokreslí komunikace, zeleň, zahrady atp.
{oziogallery 208}
Nemovitosti a jejich evidence
Cíl: seznámit žáky s pojmem nemovitost, s vlastnickými vztahy a jejich nakládáním a rozvinout jejich finanční a počítačovou gramotnost v oblasti nemovitostí
Obsah: Žáci budou pracovat s katastrální mapou a nahlížet do katastru nemovitostí. Budou se učit o vlastnických právech a základních pojmech z katastru nemovitostí.
GPS a vytváření map
Cíl: seznámit žáky se základními principy fungování a aplikace GPS, aktivně pracovat s dostupnými mapovými podklady na internetu a přenášet do nich naměřené údaje z GPS přístroje. Obsah: Pro žáky jsou vytvořeny prezentace a videoprezentace, které žáky seznámí s určováním polohy na Zemi, principem fungování GPS, naučí je pracovat s internetovými mapami, vytvářet trasy a dále s nimi pracovat. Žáci dále budou přímo v terénu pracovat s turistickou GPS navigací pod vedením pedagogů SPŠ stavební Opava.
Druhá klíčová aktivita „Malí mezi velkými“ má za cíl ukázat žákům ZŠ studium na SŠ, dát jim možnost pracovat na počítačích v profesionálních stavařských a geodetických programech a motivovat je ke studiu na technických školách.
Obsah: Žáci navštíví SPŠ stavební Opava, kde budou seznámeni s možnostmi studia na škole a hlavně budou modelovat malý domek v ArchiCADu a vytvářet mapy v programech GEUS a JOSM.